Jane Wurwand kwam er al snel achter dat er geen productlijn op de markt was die aansloot op haar opleiding en die volledig gericht was op een gezonde huid, en niet op “beauty” . Daarom ging ze haar eigen producten ontwikkelen en zo werd Dermalogica in 1986 geboren. Haar visie was duidelijk: ze wilde producten die de huid verbeteren en gezond maken, zonder irriterende stoffen en ingrediënten die de huid kunnen verstoppen en puistjes kunnen veroorzaken (zoals lanoline, gedenatureerde alcohol, kleurstoffen en parfum). Daarnaast moest Dermalogica alleen te koop zijn bij gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun vervolgopleiding aan het International Dermal Institute hadden gevolgd. Dermalogica zorgde voor een enorme opschudding in de beauty industrie door huidverbetering en een gezonde huid boven beauty en glamour te stellen.
Naast het weglaten van gangbare irriterende ingrediënten introduceerde Dermalogica nog een nieuw element: de gespecialiseerde kennis van de professionele huidexpert. Dermalogica's producten worden in Amerika geproduceerd, ze worden niet op dieren getest en ze worden alleen verkocht via instituten waar door Dermalogica opgeleide professionele huidexperts werken. Dermalogica's belangrijkste pijlers zijn educatie en onderzoek. Het bedrijf is van een eenvoudige kleine ruimte in Marina del Rey (Californië) uitgegroeid tot een complex van 145.000 m2 in Los Angeles, en heeft nu in ruim 80 landen eigen vestigingen. Dermalogica’s visie is altijd dezelfde gebleven: een gezonde huid dankzij een professioneel opgeleide schoonheidsspecialist.
En ook niet mooi, luxueus of vertroetelend. Dermalogica is een no-nonsense merk dat zich volledig richt op een gezonde huid. De verpakkingen zijn niet ontworpen om bij je badkamer te passen. Dermalogica besteedt haar tijd liever aan het uitdenken van nieuwe, hightech, effectieve formules. Dermalogica's producen zijn vrij van microplastics en daarnaast gebruiken wij nooit gangbare ingrediënten als minerale oliën, lanoline, chemische kleur- en geurstoffen. Dat doet Dermalogica niet, omdat die stoffen slecht zijn voor de huid. Dermalogica kiest voor ingrediënten waarvan bewezen is dat ze werken. Dat bewijs wordt geleverd door de ruim 100.000 schoonheidsspecialisten over de hele wereld die er iedere dag effectief mee werken. Daarnaast zijn bijna al onze producten vegan (op 4 producten na) en worden onze producten niet getest op dieren. PETA en Leaping Bunny hebben ons erkend als dierproefvrije organistie.