RETOUREN
Artikel 6 - Herroepingsrecht
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product kan alleen teruggezonden worden als deze nog in de originele verpakking zit. Het gesealde plastic moet er nog omheen zitten. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - in de originele staat en gesealde verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels retour@biyouty.nl. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
- Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
- Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
- Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
- De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Artikel 9 - Denkt u allergisch te zijn voor het gekochte product?
Het kan weleens voorkomen dat u een allergische reactie denkt te hebben. De huidverzorging die op onze website staan zijn paramedische producten, hierdoor is een allergische reactie in vele gevallen niet aan de orde. Uw huid zou in vele gevallen moeten wennen aan onze producten omdat deze hoge werkstoffen bevatten. Het kan ook zo zijn dat uw huidconditie uit balans is, hierdoor kan u huid reageren op paramedische producten. De reactie die u kunt krijgen als u start met paramedische producten.
Reacties:
- Roodheid
- Jeukerigheid
- Verergering van het huidprobleem
- In sommige gevallen wat zwelling (ook om de ogen)
Biyouty zou het ten alle tijden fijn vinden als u contact met ons opneemt. Zodat we u hier verder in kunnen begeleiden. Helaas kunnen wij om deze reden geen producten retour nemen als ze gebruikt zijn. Wij zullen een gepaste oplossing voor u vinden.
Artikel 10 - Jouw pakket beschadigd of product doet het niet?
Helaas wil het weleens gebeuren dat het product beschadigd bij u aan komt. Of dat het product dat geleverd is niet werkt. Dit gaan wij voor u oplossen.
- Mocht het pakketje beschadigd zijn als de postbode het bij u komt brengen , neem het pakketje dan niet aan en weiger het. Tip van ons: maak altijd een foto van het beschadigde pakket, als bewijs!
- Stuur ons een mailtje naar info@biyouty.nl met de foto's en datum van levering en vertel duidelijk wat er gebeurd is.
- Producten die zonder retourformulier en/of reden zomaar worden teruggestuurd, nemen wij niet in behandeling.
Product doet het niet (denk aan het pompje etc.)
- Ga nooit zelf sleutelen aan het product.
- Wanneer u het product zelf heeft opgemaakt of heeft proberen te maken, nemen wij het niet terug.
- Wanneer uw product niet werkt vragen wij altijd om een foto en filmpje van het product dat kapot is. Wij kunnen dan zien of het product defect is of misschien verkeerd gebruikt is.
- Wij vergoeden het product niet wanneer wij constateren dat het product opzettelijk na een gebruik periode beschadigd is.
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor het vallen en stoten van producten en kunnen wij helaas niks voor u betekenen. Wees zuinig op uw producten en leg ze veilig en goed weg.